Persoane interesate

marți, 21 februarie 2012

MĂRŢIŞORUL "VRĂJITOR"

sau "VRAJA" MĂRŢIŞORULUI






M-am gândit să nu vă spun poveşti despre mărţişor , originea lui sau despre simbolurile firelor pentru că toate acestea le găsiţi pe internet.

Vă spun o poveste, a mea despre “vraja” mărţişorului care ar putea fi posibilă dacă vreo fată îşi doreşte asta.

Se iau două fire de aţă sau mătase, unul roşu , altul alb.

Ar fi bine ca băiatul- prietenul să ajute , ţinând de fire .

Se innoadă împreună la un capăt. Apoi se răsucesc in sensuri diferite, astfel ca ele să se împletească singure când le daţi drumul din degete.

În acest timp fata care lucrează se gândeşte: “firul alb- acum el e prietenul meu, firul roşu- să devină iubitul meu. Prietenia cu iubirea să ni se împletească precum firele, deşi slobode ele se răsucesc şi nu se despart.”

În continuare după ce se face nod şi la celălalt capăt, băiatul va ţine arătătoarele de la ambele mâini, iar fata petrece şnurul viitorului mărţişor pe după degetele lui, leagă pe la mijloc şnurul formând o fontiţă simplă sau dublă după cât de lung este şnurul.

Acum fata se gândeşte: “Noi vom fi împreună , îl voi ţine de un deget, el va da o mână. Cum am legat şnurul pe la mjloc, aşa să mă ţină şi el, ca să avem noroc.”

In final la capetele şnurului se atârnă mai multe fire de o parte roşii, iar la cealaltă albe, se înnoadă astfel ca ele să formeze câte un ciucure mic.

Şi iar se gândeşte …” ciucureii aceştia să fie… florile iubirii, adică doi copii”.





Dar cum să ţină “vraja” asta aşa , pur şi simplu? …NU!

Anul acesta fiind an bisect, fetele dăruiesc mărţişoare băieţilor! Dacă nu aţi ştiut, întrebaţi bunicile că ele ştiu multe. 

Ca urmare mărţişorul făcut îl dăruiţi băiatului dorit. Desigur i-l puteţi atârna la ceasul de pe mână, dar dacă nu poartă? Poate pe reverul sacoului sau mai simplu pe pulover.

Dacă e mai ruşinos, sau ştiu eu…altfel …ce trebuie făcut? In acest caz îi legaţi mărţişorul într-un loc mai ascuns…în buzunarul din interiorul hainei . Eu l-aş lega de firele de păr de pe pieptul lui…voi după imaginaţia voastră…

Gândiţi-vă cum îşi va controla băiatul mărţişorul să fie sigur că se află în locul unde l-aţi pus, cum se va gândi mereu la mărţişorul primit deci implicit la fata care i l-a dăruit!

EI? “NU ESTE GATA VRĂJA"?

PS:

Eu aşa am făcut şi vraja a ţinut vreo 37 de ani şi mai ţine…:)





 
Fotografiile şi creaţiile, le-am capturat ca de obicei de la fiica mea, designer -http://www.mariahera.ro/

Niciun comentariu: